Hogyan tud megférni hagyomány és innováció egy termékcsaládban? Mitől tud egy natúrkozmetikai márka kiemelkedni a többi közül? És hogyan képes egy zselékrém tűszúrás nélkül feszesíteni a bőrt? A következő interjúból mindegyik kérdésre választ kaphatunk.
A Magister Products natúrkozmetikai márka a napokban két Magyar Brands nagydíjat is hazavihetett, ami engem is nagy örömmel töltött el, mivel a márka termékeit a Mi kell a bőrnek webshopban is megtaláljátok! Dr. Mester Ildikó, a márka alapító-tulajdonosa az egyik sikertermék, az Eyepresso Créme Geleé kapcsán válaszolt a kérdéseimre.
Bárki, aki eddig használta az Eyepresso Créme Geleét, csak szuperlatívuszokban beszél róla. Tulajdonképpen különbözik is más szemkörnyékápolóktól, nagyon könnyed, ugyanakkor mégis koncentrált a hatása.
Hogyan merült fel az ötlete ennek a kozmetikumnak, milyen igény hívta életre?
Ennek nagyon örülök és hálás vagyok érte! 😊
Régóta foglalkoztatott a gondolat, hogy egy olyan új terméket hívjak életre, amivel felvértezhetjük a szemkörnyékünk érzékeny bőrét korunk urbanizációs, korai bőröregedést előidéző ártalmaival szemben.
A zselészérum abszolút újdonságként hat a szemránckrémek világában. Sokkal könnyedebb, egyedülállóbb textúrát biztosít használójának, mint a hagyományos krémek. A feltöltő, bőrébresztő hatást nem zsíros olajokkal, sokkal inkább professzionális, aktív hatóanyagokkal érjük el, mint például a bőrápolásban innovatív foszfolipidek, amik tűszúrás nélkül képesek a zsírréteg tömegét növelni, ami ezáltal szinte kifeszíti a megereszkedett bőrt. Külön előnye, hogy nem hagy zsíros utóérzetet, ezért kombinált bőrűek is előszeretettel használják, akár az arc más területein is. Könnyed textúrája révén gyorsan beszívódik, remek sminkalapot biztosít.
Ez a krémzselé kávéimádóknak kötelező darab! Ebben a termékben 3-féle formában is megtalálható: koffein, feketekávé kivonat, kávévaj. Miért döntöttél így?
Igazi bőrápolási nagyágyú megalkotására törekedtem. Ezen három összetevő együttes hatása révén biztosítja azt a szinergiát, ami a makacs problémák megoldását szolgálja: pl. a sötét karikák, vagy a fáradt tekintet. A kávévaj továbbá elősegíti a szemkörnyéki ráncok mérséklését, a kötőszöveti rostok (kollagén és elasztikus rostok) védelmét, regenerálódását. A fekete kávé tömény kivonata adja egyrészről a termék gazdag, kávés illatát, másrészről a hatóanyag koffeinben való gazdagsága hatására kipattintja a fáradt szemeket, és ahogy említettem: csökkenti a sötét karikák láthatóságát.
És van benne egy különleges hatóanyag komplex is (foszfolipid, ornitin és glikolipid), beszélnél erről bővebben?
Ez egy innovatív hatóanyag együttes, amellyel igyekszünk kihozni a tekintetből a maximumot, a lehető leggyorsabban.
Ez a hatóanyag komplex a bőrfeltöltő és lifting kezelések eredményét utánozza, és arra lett tervezve, hogy enyhítse a bőr szerkezeti öregedésének jeleit és növelje a tömörségét. Fellép a nasolabiális redők, a karikás szemek, és a petyhüdt bőr ellen. Így akár a száj környékén is alkalmazhatjuk az Eyepressot. A bőrfeltöltéshez hasonló hatással, de egy nem tűszúrásos módszerrel képes megnövelni a zsírréteg tömegét, megakadályozni az elvesztését, ezáltal fellép a korral járó lipoatrófia (zsírvesztés) ellen.
Mindez nemcsak a szemkörnyék érzékeny bőrére, hanem egész arcbőrünkre nézve is rendkívül kedvező hatással bír, ezért az Eyepresso Créme Geleét akár az említett területekre szérumként, akár az egész bőrfelületre kenve bőrszépítő primerként is használhatjuk.
Én 18-20 évesen már elkezdtem szemkörnyékápolót használni, mert a megelőzés híve vagyok. Akkoriban furcsán is néztek rám, de nem bántam meg, az idő engem igazolt 🙂
Te hogy látod, hány éves kortól érdemes szemkörnyékápolót használni? Ennek a krémzselének a használatát kiknek ajánlod?
Nagyon jó, hogy már ilyen fiatalon felismerted a megelőzés jelentőségét a szépségápolásban. Jómagam is a pre-aging szemlélet híve vagyok, hiszen sokkal könnyebb megelőzni a ráncokat, mint a későbbiekben már kialakult ráncok feszességét, tónusát vesztett bőr általános képét javítani.
A szemkörnyék ápolásának megkezdése minden esetben egyfajta tudatosságot feltételez, nagyon jó, ha a húszas éveinkbe lépve már mindezt megkezdjük. Gondoljunk csak az éjszakába nyúló tanulásokra, vagy éppen a napfelkeltéig tartó bulizásokra 🙂 Én magam „bagoly” típusként tudom, hogy a hajnalig tartó tanulás gyakran okozott diszkomfort érzetet a szemeim körül. Mindezek a hatások igénybe veszik ezt az érzékeny bőrfelületet. Nagyon jó, ha hidratáló, nyugtató, feltöltő hatóanyagokkal csillapítjuk a tüneteket, növeljük a komfortérzetet.
Az Eyepresso Créme Geleét ajánlom fiataloknak, a stresszes életkörülmények, a sok monitor előtti ücsörgés okozta szemráncok kialakulásának megakadályozására, kialvatlan kismamáknak, vagy akár idősebb korosztálynak is, a már kialakult szarkalábak feltöltésére.
Hogyan zajlik a termékfejlesztés a Magisternél?
Örökös kutatás az életem. Bármerre járok a világban, folyamatosan merítkezem az ötletekben, ezenkívül időm jelentős részét fordítom az aktuális szakirodalom bújására. Ennek köszönhető, hogy jelenleg számos olyan innovatív hatóanyagot is használunk, amelyre korábban hazánkban nem került sor. A fejlesztési folyamat legtöbb lépését magam végzem, más gyógyszerészek és orvosok szakmai segítségének bevonásával. Egy-egy termékfejlesztés esetén a próbareceptúrák papírra vetése az első lépés, a kreativitásom maximális kibontakoztatása érdekében ehhez nyugodt körülményekre van szükségem, amit a párom biztosít nekem. Ezután elkészülnek a mintatermékek, melyek tesztelésre mennek. Természetesen itt nem állatkísérletekre gondolok, hanem önkéntes, klinikai, és laborvizsgálatokra.
Hiszek az állatkísérlet mentes jövőben, a teljes Magister termékcsaládunk „Cruelty free”! (és a Mi kell a bőrnek webshopban található minden termék is – a szerk.)
Gyógyszerészként milyen szempontokra helyezel nagy hangsúlyt a fejlesztések ill. a gyártás során?
A patikai hagyományok őrzése mellett az egyediség, és a korszerű hatóanyag bevezetés jellemzi a Magister natúrkozmetikumokat.
Gyógyszerészként termékcsaládjaink fejlesztése során minden esetben törekszem a múltban már jól bevált, kipróbált receptúrákat, nagypapám hagyatékát újragondolni, modernebb köntösbe burkolni. A készítményeink gyártásakor minősített naturális hatóanyagokat használunk, amelyek jórésze fenntartó gazdaságokból is származik. Számos olyan alapanyaggal dolgozunk, amik ezidáig hazai gyártású kozmetikumokban nem jelentek meg, így vásárlóink bőre olyan újszerű hatóanyagokkal érintkezhet, amellyel eddig nem találkoztak.
(innovatív antioxidánsok: Uviox, Et-VC, Oleox, Cruox; növényi prebiotikumok, liposzómás vitaminok, pl: Marine Bamboo, Pearl Alga, 3HC-Hair Stimulation, Adipo-Trap, Couperine…)
Gyártás során arra is törekszem, hogy a tevékenységünk a lehető legkisebb „ökológiai lábnyomot” hordozza. Széles termékportfóliónk révén, egy komplett fürdőszobai pipere szettet beszerezhetünk egyetlen üzletben, illetve webáruházban leadott vásárlással.
Több korábbi „zöld megoldásunk” mellett már arra is lehetőség nyílik, hogy tudatos vásárlóinktól az üzleteinkben kiürült üvegtégelyeinket is visszavegyük.
A Magister Products valóban óriási termékválasztékkal rendelkezik, ami úgy gondolom, még nemzetközi viszonylatban is kimagasló.
Milyen megfontolások alapján bővíted a termékpalettát?
Közel 200 terméket gyártunk. Ez nemcsak kisebb ökológiai lábnyom esélyét hordozza magában, hanem a vásárlói igényeknek történő megfelelést, a márkában rejlő kreativitást, fejlődni akarást is mutatja.
Egy-egy új termék fejlesztését gyakran egyéni igények, vásárlóink visszajelzése, Facebook Zárt csoport kommentek, valamint az adott piaci rés hívja életre.
Hogy látod a Magister Products készítményei miben különböznek más természetes kozmetikumoktól?
Holisztikusan tekintünk a bőrápolásra, mindig egységben gondolkodunk, hiszen a táplálkozás, az életmód és a lelkiállapot is komolyan befolyásolja a bőrünk állapotát. Ezért olyan fontos számunkra az edukáció, a tudat-és szemléletformálás, és az, hogy magas színvonalú kapcsolódó szolgáltatásokat is nyújtsunk az ügyfeleinknek.
Kozmetikum gyártóként büszke vagyok arra, hogy meg merek hozni olyan üzleti és fejlesztési döntéseket, amiket hazánkban talán kevesen ebben az üzletágban. Ezzel a pici merészséggel tudunk innovatív hatóanyagokat formulálni a termékeinkbe, mindezzel hiánypótló újdonságokkal szolgálni a felhasználóknak.
Az innováció szempontjából mindenképp érintenünk kell a Séance professzionális vonalat is. Ez egy egyedülálló kezelési koncepció, amit erre szakosodott kozmetikákban végeznek. A Séance egy szépségrituálé, ami nem csupán testi, de lelki feltöltődést is nyújt, kikapcsolja, relaxálja az egyébként a stresszes életvitelből és rohanás alól egy órára megszabadulni kívánó vendéget. A márkanév is a kezelések hangulatát, eszmeiségét tükrözi, mindemelett gyártóhelyünknek otthont adó Sé település nevét is magában foglalja.
Végül fontosnak tartom az örökös önfejlődést: a receptúrák felülvizsgálása a szakma és a hatóanyagok fejlődésével folyamatos, a vásárlói visszajelzések alapján is újragondolásra kerülnek.
